پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

دیوارها یکی از اصلی ترین قسمت ها در ساختمان ها و بنا ها میباشند که به صورت قائم ساخته میشوند. مطابق تعریف ، اعضای سازه ای قائم با بعدی بزرگتر از ۳ برابر ضخامت ، دیوار نام دارند.نقش دیوار در ساختمان جداسازی فضاها برای ایجاد کاربری های مختلف است، دیوارها در ساختمان در 2 نوع دیوار داخلی و دیوار خارجی وجود دارند.

دیوار خارجی ساختمان

دیوار خارجی مشرف به خیابان، کوچه، حیاط و یا ساختمان کناری است. این دیوار معمولا با آجرهایی با ضخامت 20 سانتی متر چیده می شوند.

دیوار داخلی ساختمان

دیوار داخلی مطابق نقشه فضاها و اتاقهای ساختمان را ایجاد می کنند و ضخامت آجرچینی در آنها با ضخامت 10، یا 15 سانتی متر انجام میشود.

آجر و انواع آن:

آجر سنگی است مصنوعی که نوع رسی آن از پختن خشت یا گل شکل داده شده و نوع ماسه آهکی آن از عمل آوردن خشت ماسه آهکی که از فشردن مخلوط همگن ماسه سیلیسی با آهک در قالب ساخته میشود ، با بخار تحت فشار زیاد به دست می آید. آجرهای بتنی مانند بلوک های سیمانی تهیه می شوند.

آجر رسی:

آجر رسی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی که به وسیله بشر تولید شده است، می باشد. سنگ باوجود فراوانی و استقامت به راحتی در دسترس قرار نمی‌گیرد

انواع آجر غیررسی و اشکال آن:

آجر جوش آجر خاص در صنعت سفال پزی است که در کشورهای صنعتی دارای اهمیت ویزه ای است از این آجر برای نماسازی ساختمان ها فرش کف پیاده روها پوشش بدنه و کف آبروها و مجراهای فاضلاب و تونل ها و ساختن دودکش ها فرش کف کارخانه ها انبارهای کشاورزی و سالن های دامداری پرورش طیور استخر های صنعتی و جز اینها استفاده می شود.

آجرهای نسوز:

از آجرهای نسوز بدلیل مقاومت حرارتی بالا، در پوشش درونی کوره‌های صنعتی استفاده می‌شود. آجرهای نسوز انواع مختلفی دارد. درزیر برخی از انواع مختلف آجر دیرگداز یا نسوز توضیح داده شده است.

آجرهای سیلیسی:

قسمت عمده این آجرها را خاک‌های سیلیسی که به کوارتزیت معروف است تشکیل می‌دهد. کوارتزیت شامل ۹۵% SiO2 و به مقدار جزئی Al2O3،Fe2O3، TiO2،K2O و Na2O می‌باشد.

آجرهای آلومینیومی:

این آجرها، دارای درصد بالایی از آلومین (Al2O3) می‌باشند. آنها را از مخلوط کائولن ، بوکسیت و کروندوم که بیش ار ۷۰% آلومین دارد، تهیه می‌کنند دمای پخت این آجرها در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

آجرهای نسوز قلیایی:

این آجرها شامل اکسید منیزیم (MgO) و SiO2 به فرمول ۲MgO SiO2 می‌باشند. برای تهیه اکسید منیزیم ، کربنات منیزیم طبیعی (ماگنزیت یا دولومیت را در دمای بین ۵۵۰ درجه سانتی‌گراد تا ۱۸۰۰درجه سانتی‌گراد حرارت می‌دهند.

از این آجرها برای پوشش جدار درونی کوره‌های باز در فولادسازی، کوره‌های دوار در کارخانه‌های سیمان سازی و در قسمتهای بالای کوره‌های ذوب شیشه و صنایع فلزات غیرآهنی، استفاده می‌شود.

آجرهای نسوز ویژه:

این آجرها نوع خاصی از آجرهای نسوز هستند و در صنعت برای منظورهای ویژه‌ای کاربرد دارند. این آجرها از ترکیبات فلزات واسطه می‌شوند. متداولترین آجرهای این گروه عبارتند از:

آجر زیرکونیوم:

این آجر از سولفات زیرکونیوم طبیعی با افزودن مقدار کمی آلومین به کوارتز تهیه می‌شود. بیشترین کاربرد آن در ساختن کوره ذوب آلومینیوم، کوره مخزن شیشه مذاب و کوره‌های دارای دمای بالا می‌باشد.

منبع: خدمات دیوار چینی ساختمان در تهران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی