پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

دیوار چینی با سفال یکی از متداول ترین روش های دیوار چینی محسوب میشوند. برای دیوار چینی با آجر سفالی و ملات نیاز داریم. دیوار چینی و دیوارکشی بنایی با آجر سفالی به دلیل دسترسی و اقیمت مناسب آن رایج ترین روش ساخت در ایران میباشد.

مزایا و معیایب دیوار با آجر سفالی

از مزایای این نوع دیوارچینی می‌توان به وزن کم نسبت به آجر فشاری، در دسترس بودن، و تاحدودی عایق صوتی و حرارتی آن اشاره کرد.و از معایب آن کارپذیری نامناسب به دلیل شکنندگی، غیر باربر بودن، پرت زیاد به علت شکستن هنگام حمل و نقل و اجرا و عدم تحمل بار قطعات الحاقی که لازم است با رول‌پلاک به دیوار متصل شوند را میتوان نام برد.

نکاتی در مورد دیوار چینی با آجر سفالی

قبل از شروع عملیات باید گیاهان و خاک‌های نباتی از محل انجام پروژه زدوده و محل دیوار چینی از وجود هر نوع گیاه و ریشه‌های عمقی پاک سازی شود. به منظور عدم رویش گیاهان در پی دیوارچینی، پی دیوار را با خاک آهک پوشش دهید.

بندها در قسمت افق یا قائم باید ریسمان باشند یعنی در طول اجرای یک بند نباید کمانی باشد. اگر از آجر یا هر چیز پر کننده‌ایی برای کامل کردن یک رج استفاده می شود، نباید در وسط همان رج‌ها این آجر یا پرکننده بکار گرفته شود. باید دقت کرد این آجرها یا پر کننده‌ها تنها در انتهای رج‌ها بکار رود. مثلا اگر در یک دیوار سفالی از آجر در وسط رج استفاده شود این امر غلط اجرایی است. باید این آجر‌ی که بصورت عمودی کار گذاشته می‌شود در انتهای رج باشد.

دیوار چینی باید کاملاً قائم و شاقولی بوده و امتداد رج‌ها کاملاً افقی باشد و بندهای قائم یک رج در میان دقیقاً در مقابل هم قرار گرفته و شاقولی باشند.

اگر دیوار چینی در مجاورت ستون‌های فلزی یا بتنی انجام می گیرد باید دیوار به شکل مناسب و استانداردی توسط شاخک میلگرد به ستون‌ها متصل شود. نعل درگاهها (بالای پنجره و دربها) باید بر اساس جزئیات درج شده در نقشه‌های اجرایی و با طول گیرداری کامل ساخته شوند. چنانچه نعل درگاه با یک تیر آهن ساخته می‌شود طول گیرداری نباید از ۲۵ سانتی‌متر کمتر باشد. برای نصب این قبیل نعل درگاه‌ها توصیه می‌شود از زیر سری بتنی یا صفحه‌های فولادی استفاده شود. در صورتی که عرض دیوار از نیمه آجر ۱۰ سانتی‌متر بیشتر باشد نعل درگاه از دو تیر آهن موازی ساخته می‌شود که در هر ۵۰ سانتی‌متر به وسیله دو عدد میل مهار در بالا و پایین به یکدیگر بسته می‌شود. برای تامین ایمنی ساختمان در مقابل زلزله رعایت استاندارد ۲۸۰۰ ضروری میباشد.

منبع: نکات دیوار چینی با آجر سفالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی