پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

اجرای دیوارچینی با بلوک سبک مانند دیگر مصالح که برای دیوار چینی ها به کار میرود کاملا ساده میباشد. به همین جهت تمام عملیات بنایی با بلوک سبک، بر اساس مشخصات و ضوابط و معیار های فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و نیز استاندارد شماره 70  موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اجرا میشود.

اجرای دیوار چینی با بلوک سبک در تهران

برای استفاده و اجرای بلوک سبک در دیوار چینی، پس از آماده سازی سطح مورد نظر و تراز کار با ریختن یک لایه ملات ماسه و سیمان به ضخامت حداکثر25 میلی متر به روی سطح کار، اولین رگ بلوک به صورتی که قسمت بسته بلوک به سمت بالا و سمت باز بلوک روی ملات قرارگیرد.

بهتر است در ساخت دیوار تنها از یک نوع بلوک استفاده شود. برای قسمت های کوچک از بلوک نیمه سبک (یا نصف کردن بلوک در طول یا ارتفاع بوسیله فرز گرانیت بر ویا تیشه تیز)و یا آجر سبک استفاده گردد.

بلوک سبک

در مورد اجرای تمام مصالح بنایی، قبل از اجرا بهتر است ، بلوک ها آبپاشی شوند تا آب ملات را به خود جذب نکند. بلوک سبک بدلیل جذب آب مناسب بر خلاف بلوک های هبلکس و CLC و بتن گازی نیازی به غرقاب شدن ندارد.

توصیه میکنیم برای اطمینان بیشتر از اجرای صحیح دیوار، ابتدا رج اول دیوار در تمام قسمت های مورد نیاز چیده شود و پس از آن اقدام به چیدن رج های بعدی به شکل یکنواخت در ارتفاع صورت گیرد. بر اساس قوانین مقررات ملی ساختمان، ارتفاع دیوار چیده شده در یک قسمت نباید نسبت به سایر دیوارهای ساختمان بیشتر از یک متر شود.

سبکدانه هائی از این جنس ،علاوه بر سبک بودن به سبب شرایط خاص تولیدی ، دارای مزایای ویژه ای هستند ، که از آن جمله می توان به این موارد اشاره نمود :

دارای یکنواختی و کیفیت مناسب که به عنوان یک محصول صنعتی شناخته میشود.

این نوع بلوک ها مانند سنگدانه های طبیعی محدودیتی از نظر معادن ندارد .

بدون مواد زیان آوری است که ممکن است در سنگدانه های طبیعی باشد و ph آن در حد نرمال و در حدود 2/7 می باشد .

به علت قرار گرفتن در معرض حرارت بیش از 1200 درجه سانتی گراد فاقد مواد آلی مضر می باشد . به دلیل مذکور در بند بالا ،مقاومت مطلوبی در برابر شوک های حرارتی دارند .

بتنی که با این روش تولید میشود میتوان به صورت سازه ای نیز مورد استفاده قرار داد. برای این کار باید از خمیر سیمان با مقاومت بالا استفاده نمود و به همین دلیل در تولید این نوع بتن سبک که کاربرد سازه ای نیز دارد از میکروسیلیس وکاهنده های آب اختلاط و ترکیبی از سنگدانه و سبک دانه استفاده می شود .مقاومت بتن سبکدانه نیز با وزن مخصوص آن رابطه ای معکوس دارد .از دیگر خواص بتن سبکدانه می توان به مواردی نظیر مقاومت مطلوب در برابر آتش و همچنین یخ زدگی ،افت و نیز جمع شدگی بسیار پایین اشاره نمود .

منبع: اجرای دیوار چینی با بلوک سبک در تهران

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی