پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

فروش شن و ماسه در تهران: قسمت اصلی یک ساختمان را در مرحله ساختناز شن و ماسه تشکیل می شوند. به دلیل مقاومت بالای ساختمان های بتنی در مقابل عوامل جوی و عمر طولانی تر این نوع ساختمان ها نسبت به ساختمان های فلزی و آجری دارا می باشند. علاوه بر این با توجه به دسترسی سریع و ارزان  و آسان مصالحی که برای ساختن ساختمانهای بتنی مصرف می شود, شن و ماسه دارای اهمیت بسیاری می باشد.

شن و ماسه چیست

شن و ماسه : مواد بدون سیمان و مجزائی هستند که از متلاشی شدن طبیعی سنگ های سطح زمین به وجود می آیند. با وجود اینکه این مواد در سطح زمین همیشه با هم یافت می شوند ولی در نوع و دانه بندی با هم تفاوت هائی دارند. بطور کلی طبق تعریف  ارائه شده:

ماسه :عبارتند از مواد زاویه داری که از سایش و خرد شدن طبیعی سنگها ایجاد میشود و دانه های آن از الک شماره 8/3 اینچ و تقریباً تماماً از الک شماره 4 یا 76/4 میلیمتر عبور نماید و یا اینکه تماماً روی الک شماره 200 مش باقی بماند.

شن :عبارت است از از موادی که بطور طبیعی از سایش و خرد شدن سنگ ها به وجود می آیند و معمولا روی الک شماره 4 یا 76/4 میلیمتر باقی بماند و تماماً از الک شماره 2/1 (2) اینچ عبور نمایند.

 

بطور کلی در کارگاه های تولید شن و ماسه در دو نوع شن و ماسه طبیعی و شن و ماسه شکسته تولید می شود

انواع شن و ماسه

شناخت انواع شن و ماسه و کاربرد آن ها در قسمت های مختلف ساختمان یکی از مواردی است که  متاسفانه معمولا از سوی پیمانکاران ساختمان جدی گرفته نمی شود.

 

الف- ماسه طبیعی:

شن و ماسه رودخانه ای: ماسه هایی که از بستر رودخانه ها استخراج میشوند را ماسه طبیعی گفته میشود. این نوع ماسه ها گرد و گوشه گیر هستند. به صورت هایی معلق، غلتیدن و محلول درآب در حرکت هستند .

یخچال: رسوبات یخچالی با توجه به تنوع مقاومت مکانیکی آنها و اندازه دانه هایشان منبع مناسبی برای تهیه شن و ماسه نیستند و به ضرورت مورد استفاده قرار می گیرد که محتاج دانه آرایی شستشوی فراوانند که به این رسوبات یخچالی پس از ذوب شدن یخچال بربه جای می مانند.

بادی: این نوع رسوبات به دلیل ریزی دانه ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد که این نوع رسوبات بخش های وسیعی از کشور از کویرها یافت می شود این نوع رسوبات در حد ماسه و ریزتر از آن است و به صورت تپه‌های ماسه (تلماسه) مشاهده می شوند.

مخروط واریزه: در دامنه کوه ها سنگ‌هایی که بر اثر هوازدگی کنده می شوند بر اساس نیروی گرانش سقوط می‌کنند و در پایین پرتگاه جمع می شوند. که در اثر سقوط این سنگها به پایین پرتگاه به صورت پوشش مخروطی از ذرات دیده می شود جنس این ذرات وابسته به سنگ مادر می باشد.

ب- ماسه های شسته یا دوبار شور:

هرچه ماسه بیشتر شسته شود خاک مخلوط با آن کمتر می شود.

ج- ماسه های شکسته:ماسه های تیز گوشی هستند که از آسیاب سن گهای معدنی به دست می آیند. حال با توجه به توضیحات ارائه شده انواع به اصطلاح بازاری ماسه را معرفی میکنیم. و به کاربرد هرکدام در ساختمان میپردازیم:

ماسه کفی:

خاک این ماسه از ماسه ذکر شده در قسمت قبل نیز بیشتر بوده و شکل پذیری بیشتری نیز دارد. وجود خاک باعث می شود در کارهای شیب بندی کف و سیمانکاری حرکت شمشه و کروم گیری راحت تر انجام شود و به سهولت شیب دلخواه را به ملات بدهیم

نکات استفاده از شن و ماسه

در بتن ریزی اگر مصالح شکسته به رود برای جابه جایی بتن در قالب و پر کردن تمام زوایای آن باید دقت بیشتر به عمل آورد ولی در این نوع مصالح قطعه ریخته شده در شرایط مساوی دارای مقاومت فشاری و کششی بیشتری نسبت به شن و ماسه طبیعی می باشد

شن و ماسه طبیعی دارای مواد اضافی فراوانی از جمله چوب زغال و سایر مواد الی می باشد که کلیه آنها برای قطعات بتنی و ملات مضر است و مهم تر از همه شن و ماسه طبیعی به مقدار زیادی دارای دانه های ریزتر می باشد که اصطلاحا به آن خاک گویند که اگر درصد این دانه های عبوری از الک 200میکرون با توجه به نوع بتن بر طبق استاندارد ملی از 3یا 5 درصد در ماسه زیادتر باشد بصورت فیلم نازکی روی دانه را پوشانیده مانع اتصال آن با سیمان و در نتیجه با دانه مجاور می گردد که این خود موجب تضعیف قطعه ی بتنی خواهد شد.

منبع: فروش شن و ماسه در تهران

  • ۹۸/۰۶/۱۱
  • آرش آریایی

خرید شن و ماسه

شن و ماسه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی