پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد شن و ماسه ساختمانی شاید بتواند به شما درباره شناخت این مصالح ساختمانی کمک بسیاری کند. شن و ماسه از  مصالح کاربردی و پایه ای و اصلی ساختمان سازی است و قیمت آن به عواملی از قبیل کیفیت و نوع آن بستگی دارد که در هزینه کلی ساختمان نیز تا حد زیادی تاثیر گذار است. دانستن نکاتی در این مورد خالی از لطف نیست که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

تحقیق در مورد شن و ماسه ساختمانی

مهمترین نکته این است که مصالح فروش ها شن و ماسه را به صورت تنی از معادن می خرند و معدن دارها نیز به صورت تناژ هر بار از حواله مصاح فروش ها کم می کنند.

در همه معدن ها برای کامیون ها باسکول رایگان وجود دارد که بر طبق آن تناژ از حواله مصالح فروش کاسته می شود. بنابراین اصلا منطقی به نظر نمی رسد که کامیونی که یک بار رایگان در معدن باسکول شده باشد مجددا به باسکول دیگری برود و هزینه ای را بپردازد و بار را با باسکول غیر از باسکول معدن  برای مشتری ارسال کند چنین بارنامه های به احتمال زیاد مشکل تناژی دارد.

شن و ماسه ساختمانی

با توجه به مقاومت بیشتر ساختمان های بتنی نسبت به ساختمان های فلزی و آجری در برابر عوامل جوی و عمر طولانی تر آن ها،  کاملا مشخص است که شن و ماسه نقش زیادی در ساختمان سازی به خصوص سازه های بتنی دارد. بنابراین باید جنس و خصوصیات شن و ماسه مورد توجه قرار گیرد.

یکی از اصلی ترین و معمول ترین منابع تامین کننده شن و ماسه رسوبات جوان آبرفتی است. پیوند بین ذرات این رسوبات بسیار ناچیز است به همین دلیل بهره برداری از آن ها بسیار ساده تر است.

مهم ترین منابع تأمین شن و ماسه

شن و ماسه های ساختمانی به دو صوررت تهیه می شود.

1 ـ شن و ماسه طبیعی

2 ـ شن و ماسه شکسته (ماسه صنعتی)

1 ـ شن و ماسه طبیعی: از شن و ماسه های بستر رودخانه ها به دست می آید

2 ـ شن و ماسه شکسته: از خرد کردن سنگ های مخصوص در سنگ شکن ها تولید می شود.

چیزهایی که نباید در ماسه و شن باشد:

بد ترین چیز ممکن در شن و ماسه وجود خاک رس در آن است. زیرا باعث مکش آب ملات و بتن می شود و باعث پوکی ملات مصرفی می شود.

همچنین خاک رس موجود در ملات دور دانه های شن و ماسه را می گیرد و مانع تماس آن با سیمان می گردد. بعضی از آئین نامه ها وجود 3 تا 5 درصد وزن خاک رس را در شن و ماسه را بلا مانع اعلام کرده اند.

منبع: نکات مهم در خرید شن و ماسه ساختمانی

 

  • ۹۸/۰۶/۲۴
  • آرش آریایی

خرید شن و ماسه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی