پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری را در این مقاله به بررسی علت های آن می پردازیم. دلیل تغیر دما و سرد شدن ناگهانی آب پکیج بوتان یا ایران رادیاتور و یا ایساتیس و گلدیران تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و شاید تنها جزئیات ریز و قلق ها تفاوت داشته باشند.

گرفتن رسوب مبدل ثانویه و سرد و گرم شدن آب پکیج

بیشترین علل سرد و گرم شدن آب پکیج های دو مبدله این است که پس از گذشت زمان و چند سال پس از کارکرد پکیج، مبدل ثانویه ( مبدل صفحه ای) دچار جرم گرفتگی می شود و بایستی با اسید شستشو داده شود. البته این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد. و ممکن است این زمان بین 7 ماه تا 5 سال متغیر باشد. می توان گفت حدود 80 تا 90 درصد دلیل سرد و گرم شدن پکیج های دو مبدله این مورد می باشد. (در پکیج های ایران رادیاتور معمولا با نمایش ارور ۷۰ به صورت لحظه ای همراه است ) .

نوسان در فشار آب ورودی واحد ساختمان و در نتیجه سرد و گرم شدن آب پکیج

فشار آب ورودی که به واحد مسکونی وارد می شود را بررسی کنید ( البته منظور از بررسی و کنترل کردن همان مشاهده چشمی می باشد). در برخی مواقع به علت تنظیم نبودن پمپ آب ساختمان آب دارای نوسان زیادی است و به طور مداوم فشار آب کم و زیاد می شود. بنابراین ابتدا باید پمپ ساختمان را تنظیم نمود و اگر باز هم مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج رفع نشد از یک سرویسکار کمک بگیرید.

مشکل و خرابی ntc آبگرم مصرفی

کار ترمیستور و یا ntc این است که دمای آب را به برد اعلام کند و اگر ntc خراب و معیوب شود این مقدار اشتباه به برد اعلام می شود و در نتیجه آب پکیج سرد و گرم می شود که این باعث سرد و گرم شدن آب پکیج می شود. لازم به ذکر است که احتمال این مورد کم است.

فلوسوئیچ خراب شود

برخی مواقع هنگامی که شیر آب گرم را باز می کنیم، آب به خوبی گرم می شود اما هنگامی که آب را با سرد مخلوط می کنیم به جای این که آب ولرم شود کاملا سرد می شود واین روند مدام تکرار می شود و همین موجب سرد و گرم شدن آب پکیج می شود. در این مواقع می توان گفت که فلوسوئیچ ( فلومتر یا فلورگلاتور) ایراد پیدا کرده است.

کم بودن بیش از حد فشار آب

گاهی فشار آبی که به پکیج وارد می شود بیش از اندازه کم است. بنابراین فشار آب بلافاصله بالا می رود و سنسور ntc یا همان ترمیستور آب گرم مصرفی دستور قطع شعله را می دهد. و این روند مدام تکرار می شود و در نتیجه موجب سر و گرم شدن آب پکیج می شود.

خرابی  ntc شوفاژ

گاهی ممکن است ntc و یا ترمیستور شوفاژ خراب باشد. هر چند این مورد به ندرت پیش می آید، اما ترمیستور شوفاژ گاهی می تواند موجب ایراد های عجیب و غریب در پکیج دیواری شود که یکی از آن ها سرد و گرم شدن آب پکیج است.

تنظیم نبودن شعله بلند دستگاه

برخی مواقع تنظیمات شعله پکیج به وسیله افراد ناشی  به هم می خورد. نشانه تنظیم نبودن شعله این است که آب به خوبی گرم می شود و سریعا به به دمای بالای 60 درجه می رسد و دستگاه خاموش می شود و این روند مدام تکرار می شود و این موجب سرد و گرم شدن آب پکیج می شود که در این صورت باید توسط یک سرویسکار تنظیم شود.

  • ۹۸/۰۹/۰۳
  • آرش آریایی

سرد و گرم شدن آب پکیج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی