پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

یکی از انواع مصالح استفاده شده در دیوار چینی سوله استفاده از بلوک های سبک سیمانی میباشد، بلوک های سیمانی به دلیل استفاده از سنگ دانه های سبک وزن کمی دارند.بلوکهای سیمانی از اختلاط سیمان، آب و سنگدانه های سبک پس از لرزاندن و متراکم نمودن در دستگاههای مخصوص ساخت بلوک ساخته می شوند.این نوع از بلوکهای سیمانی سبک در ابعاد مختلف قابلیت تولید داشته و به صورت تو خالی ته پر می باشند که سبب کاهش هزینه ساخت و سازهای ساختمان و کاهش وزن سازه می شود.

نحوه دیوار چینی سوله با بلوک

ابتدا سطح زمین مورد نظر برای دیوار چینی توسط ملات ترکیب شده از ماسه و سیمان به ضخامت حداکثر 2.5 سانتیمتر تسطیح و تراز می شود. سپس بلوک های سیمانی رج اول قرار داده می شود.نحوه قرارگیری بلوک های سیمانی بدین شکل است که کف پر بلوک به سمت بالا و سطح تو خالی به سمت پایین قرار داده شود.

نکات حائز اهمیت در دیوار چینی سوله

بلوکهای سیمانی باید کاملاً تراز چیده شوند، بطوریکه جدار بلوکها کاملاً قائم بوده و درزهای قائم رجهای متوالی ، به طور یک رج در میان ، در مقابل هم قرار گیرند. بلوک نصب شده، نباید پس از گیرش اولیه ملات، از جای خود حرکت داده شود.

دیوارچینی با بلوک سیمانی

استقرار نهایی بلوک، باید زمانی صورت گیرد که ملات هنوز شل باشد.در ساخت دیوارهای سوله باید تا حد ممکن فقط از یک نوع بلوک استفاده شود.

دستورالعمل اجرایی بلوک سیمانی در دیوار چینی

ملات

از آنجاییکه بلوکهای سبک راعی از نظر مواد تشکیل دهنده دارای سیمان می باشد، در صورت استفاده از ملات ماسه و سیمان به دلیل پیوند مستحکمی که در نتیجه نفوذ ذرات مـلات به حـفره های بدنه بلوکهای سبک به ـوجـود می آید، انسجام بیشتری نسبت به سایر واحدهای بنایی ایجاد شده و ترکیب مـلات و بـلوک یک واحــد یـکپارچه در مقابل بارهای ثقلی و جانبی را ایجاد می کند.

دمای استفاده از بلوک

در شرایط اقلیمی متفاوت و مناطق سرد و خشک و گرم و معتدل و در دمای بالای صفر، این محصولات بدون آسیب دیدگی قابل استفاده می باشند و محدودیتی در زمینه دمای محیط و استفاده از بلوک های سبک سیمانی در دمای بالای صفر وجود ندارد.

اجرای روکار

جهت اجرای روکار دیوارها، در صورتیکه دیوارها به شیوه درستی اجرا و شاقولی شده باشند می توان لایه گچ و خاک را حذف نموده و جهت اجرای روکار تنها از یک لایه گچ استفاده کرد.با توجه به ضخامت جداره های بلوکه سبک سیمانی (حدود 2 تا 3 سانتی متر) می توان لایه گچ و خاک را حذف نمود.

مراقبت

پس از اتمام کار روزانه یا وقفه در عملیات بنایی، دیوارچینی را از تابش مستقیم نور خورشید، حرارت زیاد، وزش باد و جلوگیری از یخ زدن های احتمالی باید با پیش بینی پوشینه های مراقبتی، محافظت نمود. عملیات بنایی در دمایی که در آن امکان یخ زدن ملات وجود دارد ممنوع می باشد.

منبع: قیمت دیوار چینی سوله با بلوک سیمانی

  • ۹۸/۰۶/۰۶
  • آرش آریایی

دیوار

دیوارچینی

سوله سازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی