پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

 دیوار در واقع یک ساختار استوار و یکپارچه و ممتد میباشد که از جنس آجر، سنگ، بلوک بتنی و سیمانی ، چوب یا فلز تشکیل میشود، که ضخامت آن با توجه به  طول و ارتفاع، نازک می باشد. دیوار ساختمان ها یا محوطه را محصور و محافظت می نماید یا به عنوان جدا کننده فضاها از یکدیگر به صورت اجزاء یا اتاقها عمل می کند.

اصول دیوار چینی:

تنظیم بلوک سیمانی: قرار دادن درست و دقیق هر بلوک سیمانی از نظر افقی و عمودی توسط ضربه زدن با چکش پلاستیکی انجام می‌شود. قرار دادن درست و مناسب ( از نظر تراز و شاقولی بودن) اهمیت زیادی دارد.

همه چیز در مورد دیوارچینی – مراحل ساخت و مصالح

 پخش کردن ملات

برای دستیابی به بالاترین مقاومت و پیوستگی بین قطعات و ملات، باید سطوح محل افقی توسط یک برس از هر گونه گرد و غبار پاک شود.غبار در صورت باقی ماندن، مانع اتصال کامل می‌گردد. در مواردی که شستشو، از برس زدن راحت‌تر می‌باشد، می‌توان با استفاده از فشار آب، گرد و غبار را برطرف نمود.

نصب رج‌های (ردیف‌های) بعدی

درزهای عمودی در هر ردیف باید حدود 15 سانتی متر با درز عمودی رج زیرین فاصله داشته باشد. از یک چکش پلاستیکی برای تنظیم بلوک‌های سیمانی استفاده می‌شود. بلوک‌های سبک SIPOREX را می‌توان به راحتی با اره دستی یا برقی مخصوص چوب برید و یا مسیر سیم یا کابل و همچنین محل کلید و پریز، لوله‌های تاسیسات و … را به وسیله شیار زن ایجاد نمود.

نکته قابل توجه این است که هرگز بدون استفاده از المان کششی فضای زیر بلوک های سیمانی را خالی نکنید زیرا مطابق عکس ذیل باعث خرابی می‌گردد.برای بالای بازشوها از نعل درگاه‌های استاندارد این شرکت مطابق جزییات ذیل استفاده شود یا از المان فلزی مناسب بهره گرفته شود.

  • ۹۸/۰۶/۰۶
  • آرش آریایی

دیوار

دیوارچینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی