پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

دیوار چینی اصولی با مصالح جدید: اصول فنی در بیشتر ساخت و سازها و دیوار چینی دور مزارع و باغ ها متاسفانه رغایت نمیشود و همین موضوع سبب می شود تا با بادهایی با سرعت 50 تا 60 کیلومتر هم بتواند دیوار یک مجموعه راویران کند.دیوار های یک نیمه به عنوان دیوارهای حایل بین فضا ها مانند سرویس بهداشتی ،توالت،آشپزخانه و راهرو به عنوان جدا سازی فضاها از یکدیکربه استفاده میشوند.

دیوار چینی اصولی با مصالح جدید

مورد دیگری که متاسفانه به اشتباه در بین دست اندرکاران ساخت و ساز و دیوارچینی در این پروژه ها جا رواج یافته این است که گمان می کنند به محض تمام شدن دیوار کار آنها تمام شده است و زمان لازم برای بررسی حسن انجام کار را نادیده میگیرند

 

مهمترین مواردی که باید در دیوار چینی دور قطعات در نظر گرفته شود عبارتند از :

قبل از شروع کار از یک نفر مهندس عمران با تجربه درخواست کنید تا از محل بازدید کند و از سپردن کار به افراد فاقد تجربه خودداری گردد تا سرمایه و وقت خودتون رو به هدر ندهید.

 

پی مناسب با توجه به خاک زمین مورد نظر در نظر گرفته شود

در خصوص دیوارهای سازه ای با مصالح جدید توجه کنید که طول بیش از 8 متر را به چندین قطعه تقسیم کنید و بین قطعات از پشت بند و درز انبساط استفاده کنید تا در صورت زلزله،باد و یا فشارهای وارده کل دیوار به یکباره فرو نریزد و مقاومت دیوار در برابر این موارد افزایش یابد.

 

دیوار چینی اصولی در ساختمان چگونه و به کمک چه مصالحی انجام می شود؟

عواملی که در دیوار چینی ساختمان با مصالح جدید نقش دارند عبارتند از هزینه اجرا، موقعیت ساخت و همچنین اصول ایمنی. یعنی بر اساس هر یک از این موارد، سازنده اقدام به دیوار چینی می نماید.

دیوار چینی در ساختمان با مصالح آجری

دیوار چینی با آجر، یکی از روش های مقرون به صرفه در دیوار کشی است. یکی دیگر از مزیت هایی که برای دیوار کشی با آجر می توان نام برد، امکان استفاده مجدد از این مصالح میباشد. البته در صورتی که هنگام تخریب دیوار قبلی، آسیبی به آنها وارد نشود.

دیوار چینی ساختمان با بلوک

دیوار چینی ساختمان با بلوکهای سفالی، از متداول ترین شیوه های دیوار چینی در ایران است. زیرا این نوع بلوک ها هم هزینه کمتری دارند و هم دسترسی به آنها در مناطق مختلف،ساده تر است. در دیوار چینی با بلوک سفالی، عرض دیوار را بر اساس موقعیت ساخت دیوار و همچنین نحوه عایق سازی آن انتخاب می کنند. در این روش تیغه چینی، نیز مشابه با روش تیغه چینی به کمک آجر، نسبت اختلاط در ملات سیمان یک به شش می باشد.

دیوار چینی ساختمان به کمک ساندویچ پانل

دیوار چینی با ساندویچ پانل به این شکل است که از اجزای از پیش ساخته شده برای این منظور استفاده میکنند. مطابق با ساختار ساندویچ دو لایه از شبکه مش فولادی را در دو طرف قرار می‌دهد و در بین این دو لایه، از یک لایه فوم پلی استایرن کند سوز استفاده می شود. لایه های ساندویچی مذکور را به کمک مفتول های جانبی به هم ممتصل میکنند و بدین ترتیب دیوار حاصله، ثابت می شود.

منبع: دیوار چینی اصولی با مصالح جدید

  • ۹۸/۰۶/۱۰
  • آرش آریایی

دیوارچینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی