پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شاید اگر چند مقاله در این زمینه خوانده باشید عبارت “بازاریابی آنلاین”  را بعنوان دیجیتال مارکتینگ شنیده اند. ولی من فکر میکنم صرف عبارت “بازاریابی آنلاین” نمی تواند گستردگی این حوزه را نمایش دهد و گاه فکر میکنم حتی میتوان در برخی مواقع از عبارت “بازارسازی آنلاین” نیز برای آن استفاده کرد.

دریک تعریف کلی میتوان گفت که دیجیتال مارکتینگ خدماتی است که در بستر دیجیتال ( مثل وب- اینترنت – موبایل و...) برای بازار یابی محصولات و خدمات مورد استفاده قرار گرفته میشود.

اما از آنجایی که همچنان معتقدم اینگونه تعریف ها نمی تواند واقعیت و وسعت این حوزه را بیان کند به این فکر کردیم، به جای اینکه بتوان تعریف مستقیمی برای آن ارائه کرد، بهتر است همه‌ی آن تکنیک‌ها و ابزارهایی را بشناسیم که زیر عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند.

 

 گام 1 – استراتژی کسب و کار اینترنتی

شاید این گام صرفا بعنوان یکی از گامهای دیجیتال مارکتینگ نباشد و به اقدامات قبل از دیجیتال مارکتینگ مربوط شود، اما همچنان اهمیت دارد و فعالیت های بازاریابی شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. موضوعی که مطرح میشود این است که شما از چه استراتژی برای کسب درآمد اینترنتی می خواهید استفاده نمایید.

گام 2 – ایجاد سایت یا اپلیکیشن

بعد از تعین استراتژی کسب درآمد زمان لانچ کردن سایت شماست. البته شاید ایده شما بصورت سایت قابل اجرا نباشد و باید بر روی یک اپلیکیشن بتوان اجرا کرد..

اشتباه بسیاری از افراد در این زمینه این است که از ابتدا به فکر هزینه کردن زیاد هستند. مثلا فکر میکنند اگر 10 میلیون تومان به یک شرکتی برای طراحی سایت بدهند تا سایت دلخواه آنها را طراحی کند خیلی زودتر موفق خواهند شد تا اینکه همان سایت را با هزینه کمتری و یا حتی رایگان اجرا کنند.

گام 3 – سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)

امروز کلمه سئو برای افرادی که به حوزه کسب و کارهای اینترنتی علاقمند باشند واژه ای بسیار آشناست و همه اهمیت و کاربرد  آن را میدانند. سئو در واقع مجموع ای از فعالیت هایی است که شما میتوانید انجام دهید تا موتورهای جستجو (که مهمترین آن گوگل می باشد) در نتایج جستجوی مرتبط با کلمات کلیدی سایت شما را در نتایجاولیه نمایش دهد.

گام 4 -تبلیغات بنری در سایتها

مطمئنا شما هم در سایتهای مختلف تبلیغات متنوع بنری را دیده اید. تبلیغات بنری را میتوان از اولین نوع تبلیغات اینترنتی دانست. اما زیاده روی هایی که سایتها در این زمینه میکنند باعث شده است که تاثیر این نوع تبلیغات روز به روز کمتر شده و در واقع امروز تبلیغات بنری غیر هدفمند را میتوان یکی از کم تاثیر ترین نوع تبلیغات اینترنتیبه حساب آورد.

منبع: digital marketing agency california

  • ۹۸/۰۶/۱۱
  • آرش آریایی

دیجیتال مارکتینگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی