پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

ماسه شکسته و کاربرد آن: ماسه شکسته یا ماسه صنعتی حاصل فرآیند خورد شدن قلوه سنگ های به خصوص توسط دستگاه های سنگ شکن هیدروکن می باشد که با عبور از سرند ها دانه بندی می شوند. شن و ماسه شکسته به دلیل تیز گوشه بودن اصطحکاک داخلی بالایی بین دانه ها دارد به همین دلیل دارای لغزندگی مناسبی روی هم نیستند. لازم به ذکر است به دلیل همین لغزندگی های پایین مناسب برای راه سازی و جاده سازی می باشد.

 

ماسه شکسته و کاربرد آن

اگر از ماسه شکسته در بتن ریزی استفاده شود بهتر است برای جابه جائی بتن در قالب و پر کردن تمام زوایای آن باید دقت بیشتر انجام شود. ولی در این نوع مصالح قطعه ریخته شده در شرایط مساوی دارای مقاومت فشاری و کششی بالاتری  نسبت به شن و ماسه طبیعی می باشد.  

به دانه‌ های ریز ماسه بادی و به دانه‌های درشت تر ماسه و همین‌طور برای دانه‌های درشت تر شن و قلوه سنگ، پاره سنگ تخته سنگ-صخره و غیره نامیده می شود. در صنعت ساخت و ساز به دانه‌های سنگی که قطر آن در حدود دو میلی متر یا کوچکتر باشد ماسه می‌گویند و به دانه‌های سنگی که قطر آن از دو میلی متر بزرگتر باشد شن نخودی و به دانه‌های بزرگتر از شش میلی متر شنگفته می شود. به طور کلی بهترین دانه بندی برای ماسه آن است که قطر33 درصد دانه‌های آن بین 08/0 میلی متر تا5/0 میلی متر و33 درصد دانه‌های آن بین 5/0 میلی متر تا1 میلیمتر و بقیه دانه‌های آن بین 1 میلیمتر تا2 میلی متر باشد.

مزیت های ماسه شکسته:

  1. این نوع ماسه ها با محیط زیست سازگار هستند
  2. به دلیل تولید در محیط کنترل شده این ماسه ها کیفیت بالاتری نسبت به ماسه های طبیعی دارند
  3. دوام و استحکام بالاتری دارد.
  4. همگن  و یک دست هستند.
  5. انسجام و قدرت فشرده سازی بالائی دارد.
  6. ملات تولید شده ازآن باکیفیت است .
  7. ملات آن، رطوبت کمتری دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی