پست های من

نوشته های من

پست های من

نوشته های من

for more information

  • ۰
  • ۰

امروزه استفاده از پکیج ها رواج یافته است. سادگی در نصب، استقلال واحد ها از نظر گرمایشی، مصرف بهینه سوخت و بسیاری از مزایای دیگر موجب شده است که این دستگاه ها جایگزین موتور خانه های مرکزی در ساختمان ها شود. علاوه بر آن استفاده از پکیج‌های دیواری به ‌دلیل مصرف بهینه و صرفه جویی در سوخت، کاهش هزینه‌ها رابه دنبال دارد که از نظر اقتصادی برای مصرف کننده به صرفه می باشد.

پکیج‌دیواری فن دار و بدون فن

در کل پکیج های دیواری به دو دسته فن دار و بدون فن بر حسب نوع خروجی تقسیم بندی می شوند. پکیج‌های فن‌دار دارای یک فن می باشند و با استفاده از یک دودکش دوجداره (کواکسیال) قابلیت این را دارند که علاوه بر خروج گازهای حاصل از کارکرد، همزمان اکسیژن مورد نیاز برای دستگاه را تأمین کنند و از اکسیژن داخل ساختمان را مصرف نکند. به‌ جهت دلیل کاملا ایمن هستند. یکی از اصلی ترین مزیت‌های پکیج‌های فن‌دار این است که می‌توان آن‌ها را در خارج از ساختمان نیز نصب کرد. ولی پکیج‌های بدون فن دارای این ویژگی نیستند و حتما باید داخل ساختمان نصب شوند.

پکیج‌های فن‌دار از جهت استاندارد و ایمنی بر پکیج‌های بدون فن برتری دارند پس بهتر است نوع فن‌دار آن را خریداری کنید.

دسته‌بندی پکیج‌های دیواری براساس نوع مُبَدِل

پکیج‌های دیواری از نظر تعداد مبدل نیز به دو نوع تک ‌مُبَدِل و دو مُبَدِل دسته بندی می شوند.

پکیج‌های فن‌دار از لحاظ استاندارد و ایمنی نسبت به پکیج های بدون فن برتر هستند پس بهتر است نوع فن‌دار آن راخریداری نمایید.

انتخاب پکیج بر اساس متراژ و موقعیت ساختمان

پکیج‌های دیواری در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی در بازاریافت می شوند. قدرت حرارتی دستگاه در تولید آب گرم را میزان ظرفیت آن دستگاه می گویند و شما باید بر اساس شرایط واحد خود اقدام به خرید مناسب‌ترین پکیج نمایید.

یکی از آیتم هایی که به شما کمک کند این است که برحسب متراژ ساختمانتان، پکیج مناسب را انتخاب کنید.

در ادامه به ویژگی های فنی و مشخصات پکیج های شوفاژ دیواری که در زمان خرید باید به آنها توجه کنید اشاره شده است.

حداکثر قدرت حرارتی: ظرفیت حرارتی پکیج را نشان می دهد که با واحد کیلو کاری در ساعت سنجیده می شود. هرچه این مقدار بالاتر باشد آب گرم خروجی نیز بیشتر خواهد بود.

حداقل فشار آب ورودی: نشان دهنده فشار آب ورودی مورد نیاز برای برای روشن شدن پکیج می باشد که با نماد بار bar)) مورد سنجش قرار می گیرد. در مناطقی که فشار آب کمی دارند مقدار این عدد بسیار مهم می باشد.

بیشینه دمای آب گرم خروجی مصرفی و شوفاژ

حداکثر خروجی آب گرم مصرفی: مقدار آب گرم خروجی را بر حسب لیتر بر دقیقه برای مصرف  کننده نشان می دهد.

سیستم هوشمند قطع گاز:

 این سیستم جهت جلوگیری از نشت گازهای ناشی از احتراق به محیط به کار می رود. در هنگام بسته شدن دودکش و یا بروز مشکل در فن تخلیه آلاینده ها این سیستم سریعا جریان گاز ورودی به دستگاه را قطع خواهد کرد.

سیستم ضدّ یخ زدگی: در صورتی که درجه حرارت آب داخل مدار گرمایش به زیر 5 درجه سانتی گراد یا کمتر برسد، مشعل روشن می شود و درجه حرارت آب را به دمای ایمن مورد نظر می رساند تا تا از یخ زدن آب داخل مدار گرمایش جلوگیری شود.

اگر در طبقات بالایی ساختمان ساکن هستید به طور حتم بایستی از پکیج های فن دار استفاده کنید. الیته با توجه به دلایلی که در ابتدای مقاله عنوان شد استفاده از پکیج فن دار برای هر طبقه ای در الویت می باشد.

اگر هم مایلید پکیج بدون فن خریداری کنید باید حتما به‌ یاد داشته باشید که پکیج مورد نظر به سنسور خروجی دودکش مجهز باشد تا درصورت مسدود شدن دودکش و عدم تخلیه مناسب گازهای حاصل از احتراق، سنسور به سرعت وارد عمل شده و پکیج را خاموش کند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

شرایط آب و هوایی محل سکونتتان مهم است

در زمان خرید پکیج دیواری علاوه بر مواردی که در این جا به آن پرداختیم باید شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرتان را نیز مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال اگر ساکن شهرهای سردسیر هستید به طور حتم نسبت به کسی که در منطقه گرمسیر زندگی می کند به پکیجی با ظرفیت گرمایشی بالاتری احتیاج خواهید داشت تا توانایی تأمین آب گرم مورد نیاز و گرمایش محیط را به‌ شکل مطلوب دار باشد.

منبع: راهنمای خرید پکیج از نمایندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی